FREMSTØD: Kampagne på Fjerritslev-virksomhed informerer om fordele og muligheder for at blive opkvalificeret til faglært.

Virksomhederne i industrien har brug for flere faglærte medarbejdere som for eksempel smede, industrioperatører og handelsuddannede. Og der er god grund til at tage en faglært uddannelse, hvis man i dag arbejder som ufaglært på en industrivirksomhed. Man vil automatisk blive mere efterspurgt og få mulighed for at tjene mere.

Derfor trillede kampagnen ”Fremtiden er faglært - er du?” en pølsevogn ud til virksomheden Migatronic 20. marts.

Sammen med den ristede blev medarbejdere og virksomhedens ledelse præsenteret for nogle af de erhvervsuddannelser, der er at vælge imellem inden for industrien.

Både Dansk Industri og AE-Rådet skønner, at der kommer til at mangle tusindvis af faglærte medarbejdere i produktionen og på kontorerne.

Besøget er en del af initiativet Hands-on, der er et samarbejde imellem DI, 3F, Dansk Metal, HK og Teknisk Landsforbund. Kampagnen støttes også af Teknologipagten.

”Fremtiden er faglært - er du?” besøger virksomheder i hele landet i efteråret 2018 og foråret 2019. Kampagnen foregår også på de sociale medier, blandt andet LinkedIn og Facebook, hvor man i en test kan tjekke sin fremtid i industrien og blive inspireret til at blive faglært som voksen.

En chatbot målrettet voksne over 25 år er også med til at udbrede mulighederne for at blive faglært som voksen.

Kampagnen er målrettet virksomheder i industrien og voksne over 25 år og er en del af Hands-on indsatsen, som blev søsat i 2013 af 3F, Dansk Metal, HK, Teknisk Landsforbund og DI. Projektets formål er at få flere unge, voksne og virksomheder til at vælge erhvervsuddannelser i industrien.

På de virksomheder, der får besøg af Hands-on, vil der være repræsentanter fra erhvervsskoler og Hands-on til at fortælle om mulighederne for at blive faglært som voksen.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...