Der er fortsat opgaver at løse i kommunen selv om man ikke kan mødes fysisk - senest har der været videomøde for 189 ansatte på hver sit hjemmekontor

JAMMERBUGT: Da Jammerbugt Kommune skulle holde uddannelse for medarbejdere i social-, sundheds- og beskæftigelsesforvaltningen, foregik det som webinar. Det betød, at flere medarbejdere kunne deltage på samme tid, end hvis mødet var holdt fysisk.

Det oplyser Jammerbugt Kommune i en pressemeddelelse.

- Torsdag morgen satte 189 medarbejdere fra social-, sundheds- og beskæftigelsesforvaltningen sig til rette på deres hjemmekontorer. De skulle til undervisning via videoopkald. Henrik Dalsgaard Jacobsen og Iben Bjerre Jacobsen fra forvaltningen stod for webinaret om sagsbehandling og afgørelser - ligeledes hjemmefra. En opgave, som de begge var spændte på, hvordan den ville løbe af stablen, skriver de.

Iben Bjerre Jacobsen, der er socialfaglig konsulent i Jammerbugt Kommune, oplyser:

- Vi havde udarbejdet et oplæg i PowerPoint, som vi underviste ud fra. Selve webinaret foregik som videomøde. Det var langt hen ad vejen, som hvis vores kolleger sad i samme rum med os og hørte oplægget. De kunne stille spørgsmål og kommentere ved hjælp af chatfunktionen. Vi læste så deres spørgsmål op og besvarede dem løbende. Så det gik over al forventning, selv om der var lidt knas med lyden for nogle, og et par ekstra nysgerrige kæledyr deltog. Vi har desuden lagt op til, at vores kolleger efterfølgende kan sende spørgsmål over mail, hvis de kommer i tanke om noget, de ikke fik spurgt ind til.

Oplægget blev optaget, så deltagerne kan høre det igen. Samtidig kan optagelsen blive vist til nye kolleger.

Jobcentret arbejder fortsat med de mange opgaver, de sad med før corona, og derfor er der løbende behov for undervisning i flere emner, som sagsbehandlerne sidder med i det daglige.

Webinaret var desuden en oplagt mulighed for at teste, hvad kommunens IT-systemer rummer af muligheder.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...