Der var hektisk aktivitet på Rønnes Hotel i uge 2. 150 gæster deltog i et seminar på hotellet og det skabte travlhed, selvom man på Rønnes Hotel efterhånden er vant til det årlige indtog.

Seminaret var arrangeret i samarbejde med Groundsman Association Denmark og AMU Nordjylland, Sandmoseskolen og det er 7. år i træk, seminaret afholdes på Rønnes Hotel i Slettestrand.

- Der løbes stærkt i sådan en uge med 150 kursister, ingen tvivl om at de ansatte for alvor får lov at føle at juleferie er slut – skønt med dygtige og stabile medarbejdere og en fantastisk måde at starte det nye år på, fortæller hotelchef Dorte V. Lukassen.

På hotellet havde man dog ikke nok værelser til de mange besøgende - men den slags er der råd for i et lille lokalsamfund, hvor der er tradition for at hjælpe hinanden. Rønnes Hotel har selv 63 værelser til hotellet, men med de muligheder der er i Slettestrand for overnatning i gåafstand til et af nabohotellerne, lod det sig gøre at huse de 150 Groundsmen i fælles samarbejde.

- Det er en fantastisk kapacitet, vi råder over her i Slettestrand, når vi er så mange hoteller i området i gåafstand mellem hinanden. Mulighederne for at trække store kunder til er derfor muligt. Det betyder ikke noget for den enkelte kursist, at overnatningen ikke for alle, er direkte på hotellet, når blot det er i gåafstand, som det vi kan tilbyde, fortæller Dorte V. Lukassen der ikke lægger skjul på, at samarbejdet hotellerne imellem har en stor betydning.

- Det der betyder noget for, at vi kan klare så stort et antal kursister på en gang, det er helt klart selve hotellet kursisterne ankommer til, og salene de skal afholde de forskellige kurser i. Ofte er så stort et antal kursister ude at arbejde i grupper, så der skal være flere sale til rådighed til dem.

Men det handler ikke kun om værelser - der skal meget mere til for at kunne være med i ræset om de store seminarer og konferencer.

Der er blandt andet stort fokus på det moderne AV-udstyr, der kræves af konferencestederne nu om dage.

- På Rønnes Hotel har vi lige netop gjort lidt større investeringer i AV-udstyr i den største sal, vi har - der er nu mulighed for at se med på helt op til 3 skærme på én gang - det gør at alle ser meget bedre og foredragsholderen har nemmere ved at holde kursisterne i fokus, når der ikke er så langt ud til den enkelte kursist, men næsten kan have øjenkontakt med den enkelte kursist, fortæller Dorte V. Lukassen, der også har fået loftet i restauranten udstyret med lyddæmpende plader, så akustikken er bedre, især når mange folk er samlet på én gang - for det betyder noget, når man skal tiltrække kunderne.

Det konstante fokus på at gøre oplevelsen bedre for kunderne er også med til at sikre, at folk kommer igen, fortæller Dorte V. Lukassen.

- Mange af kursisterne deltager også i uge 46 hvert år, hvor Danish Greenkeepers Association er her med et lignende antal, også arrangere i samarbejde med AMU Nordjylland, Sandmoseskolen, de havde 10 års jubilæum på Rønnes Hotel, da de var her i uge 46 i 2018, fortæller Dorte V. Lukassen, der er utrolig glad for det samarbejde, hun har med AMU.

- Samarbejdet med AMU Nordjylland, Sandmoseskolen er helt fantastisk. Virksomhedskonsulent Annie Sønderby er den store tovholder på arrangementet, både i uge 2 og i uge 46. Vi har efterhånden kendt hinanden gennem mange år og det gør derfor det hele meget nemmere, når man skal have de helt store arrangementer til at køre optimalt. Jeg ved helt nøjagtig, hvordan Annie gerne vil det hele skal køre - og hun ved, at hvis hun ringer og laver ændringer eller andet, så klare vi det også, fortæller Dorte V. Lukassen.

- Mine kokke ved, hvad Annie gerne vil vi laver af mad til hende mange kursister og det, at vi hele tiden kan kikke et år tilbage, og se hvad vi lavede og gjorde tidligere, det gør det hele nemmere, at vi også fornyer os, indenfor de rammer som vi ved Annie gerne vil, noget der kun kan lade sig gøre, uden det bliver svært på grund af det årelange samarbejde med hinanden, fortæller Dorte V. Lukassen.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...